Jakým aktivitám se vyhnout v těhotenství?

05.02.2014

Pravidelné cvičení v těhotenství, jak je všem známo, má své výhody, ale už málokdo ví, jakým všem aktivitám bychom se měly s postupujícím týdnem těhotenství vyhnout, nebo které alespoň omezit. Důležitá je hlavně bezpečnost pro Vás a Vaše miminko v bříšku!

Jízda na kole je možná do druhého trimestru, než Vám povyroste bříško a změní se Vám tak centrum gravitace, která ovlivňuje Vaši rovnováhu.

Jízda na koni není vůbec vhodná, ikdybyste byla zkušená v jízdě na koni, tak chování zvířete je nepředvídatelné a hrozí riziko pádu.

Gymnastika představuje riziko pádu a uhození se do břicha.

Lyžování a snoubordování jsou opět rizikem pro pád.

Potápění není vůbec vhodné, může být velmi nebezpečné pro Vás a Vaše dítě.

Tenis v přiměřené míře a tempu není nebezpečný, pokud jste hrála již před otěhotněním, ale ve druhém nebo třetím trimestru byste se vzhledem k rostoucímu bříšku měla tenisu vyhnout.

Kontaktní sporty jako fotbal, basketbal, hokej, házená a další jsou velmi rizikové v těhotenství, hrozí srážka s jiným hráčem, pád, nebo zasažení míčem nebo pukem.

Také vířivé vany nebo sauny nejsou vhodné, velké teplo může být nebezpečné pro vývoj plodu.

Zábavné parky s tobogány nebo horskými drahami nejsou místem pro těhotnou ženu, jízda vzhůru nohama nebo náhlé zastavení a rozjezd mohou ublížit Vašemu miminku.

 

V těhotenství je nutné při cvičení předcházet přehřátí organismu a dodávat více tekutin. Věnujte se raději bezpečným těhotenským cvičením, jako pilates, jóga, plavání nebo cvičení na gymnastických míčích.