Jako princezna na hrášku... aneb také Vás trápí bolesti zad v těhotenství?

10.12.2013

Bolest zad v těhotenství, masáž v těhotenství        

         Probouzíte se každé ráno rozlámaná a bolavá?  

 

         V těhotenství přibíráte na tělesné váze a mění se Vám těžiště, bolesti zad v těhotenství tak nejsou neobvyklé a vynucují si pozornost.

 

         Zde jsou osvědčené rady, které Vám pomohou bolestem zad v těhotenství předcházet nebo je alespoň  zmírnit.

 

 

  1. Správné držení těla

    Jak Vaše miminko v bříšku roste, tak se Vám přesouvá těžiště těla dopředu. Abyste zabránila přepadu dopředu, tak se prohýbáte v zádech, což může napínat svaly v dolní části zad a přispívá tak k bolestem zad během těhotenství. Mějte tedy na paměti tyto zásady správného držení těla:

    - stůjte vzpřímeně a rovně

    - držte hrudník výše

    - držte ramena dozadu, ale uvolněně

    - nepřekřižujte nohy

    Když stojíte, zaujměte pohodlný široký postoj pro nejlepší oporu. Pokud musíte stát delší dobu, tak si jednu nohu položte na nízkou stoličku a nohy po krátkých intervalech měňte.

    Správné držení těla však neznamená jen správný postoj, ale i správný sed. Vyberte si židli, při které se můžete pohodlně opřít, případně si umístěte polštářek za bedra. Zvážit můžete také podepření nohou na nízké stoličce.

  2. Spánek na boku

    Zejména ve vyšším týdnu těhotenství spěte na boku, ne na zádech. Mějte pokrčenou jednu nebo obě nohy, případně si vložte polštářek mezi kolena a za záda.

  3. Zvedání věcí

    Když potřebujete zvednout malé věci, jděte nejdříve do podřepu a zvedněte se pomocí narovnání nohou. Nikdy se neprohýbejte v zádech! Také zvažte své možnosti, nebojte se zeptat na pomoc, pokud potřebujete.

  4. Vhodné oblečení a obuv

    V těhotenství není vhodné nosit podpatky, ale ani ploché boty jako např.balerýny. Nejlepší volbou je obuv s podporou klenby. Pro podporu zad můžete také zkusit podpůrný pás pro těhotné, který se dává pod oblečení.

  5. Teplo

    Aplikace tepla na záda, ať teplou sprchou, koupelí nebo nahřátým polštářkem Vám může od bolesti také pomoci. Nikdy neaplikujte teplo na břicho během těhotenství!

  6. Masáže

    Vhodné jsou klasické masáže zad, či přímo masáže pro těhotné, které významě pomáhají proti bolesti. V případě, že máte o masáž v těhotenství zájem, neváhejte nás kontaktovat. Porodní asistentka Kateřina Zítková je certifikovanou masérkou pro těhotné.

  7. Cvičení

    V těhotenství jsou vhodná různá cvičení, jako cvičení na míčích, pilates pro těhotné, ale nejvhodnějším, nejpřirozenějším a nejšetrnějším cvičením je plavání.

 

Doufáme, že Vám tyto rady pomohou :-) V případě potřeby konzultace, nás kontaktujte...